Apr 25, 2010

Berkongsi Tentang Diri (bhgian 2)

Si Dia dan Ibu ibarat QC atau 'buku undang-undang'.
Segala sesuatu yang memerlukan aku membuat pilihan dan dapatkan keizinan, perlu untuk aku lalui kedua-dua pihak 'QC'.

Tapi ada beberapa perkara yang menjadikan ibu tidak terlantik menjadi QC, kerana ketidakterbukaan beliau. Kadang-kadang, sokongan yang diharap, kecaman yang dapat. Aku letih lalu sijil QC tu diberi pada Maksu.

Sampai satu masa, QC terlalu dominan terhadap keputusan yang perlu aku buat sehingga mentah-mentah menolak keinginan dan perkara yang kadang-kadang adalah impian aku. Dalam hal impian, susah untuk aku berkompromi dengan 'tidak' dari pihak QC, malah sokongan adalah yang lebih aku perlukan.

Hari ni, aku memandang sesuatu yang aku terlalu mahu.
Terlalu mahu sehingga takut untuk menerima 'tidak' dari sesiapa, terutama dari pihak QC. Mungkin petunjuk istikharah lebih ideal menjadi QC...

No comments: