Jul 13, 2009

Sakat

Si kecil Tasya ralit memandang aku yang sedang menyapu mekup-remover di muka.
Kepala aku terfikirkan satu rancangan jahat.

'Its show time. Keep your eyes open Tasya.' Aku menyeringai lalu mencapai bekas kanta lekap dan letak di sebelahnya.

Aku menarik tubir mata kanan dan menarik keluar kanta lekap lalu meletakkannya ke dalam bekasnya.

"Apa tu?" Dahi Tasya berkerut memandang isi bekas tadi.

Aku pejam mata sekuatnya, seolah menahan sakit. Dahi Tasya bertambah kerut. Aku keluarkan kanta mata sebelah lagi dan simpan di dalam bekasnya.

"Sya...tolong~~" Aku mencapai tangan kecilnya.

Tasya menopong saat aku membuka mata perlahan-lahan dan menunjukkan bahagian mata putih.

Maka berderai la tangis si kecil 3 tahun itu ketakutan kerana sangkanya aku telah menanggal keluar biji mata hitam aku.

Kui kui kui~~ Puasnya menyakat!


Wajah mangsa!

1 comment:

sonik-malam said...

haha..kau x bole join rancangan tom-tom bak ni wa...