Jun 19, 2009

Sunshine, makes me happy, like i should be!

Syukur ke hadrat Ilahi aku dikurniakan rongga nafas dan hidung yang punya lubang menyedut udara yang berdiameter cukup besar untuk menyedut oksigen kepunyaan Allah... sekaligus beri aku peluang untuk terus hidup mentadbir hidup sendiri dalam batas yang Tuhan telah gariskan.

Hari ini, aku memanfaatkan nyawa kurniaan Tuhan dengan melakukan misi 'job hunting' bersama Adawi. Walaupon usaha agak santai tapi aku kira permulaan yang agak baik, asalkan aku tak membiarkan hari yang lepas lebih baik dari hari yang bakal aku lalui. Insya Allah aku akan terus bergerak walaupun dengan merangkak, bergolek, berjalan atau berlari, asalkan aku tak hentikan perjalanan selagi peluru dalam senapang tak membidik matlamat.

Tapi plan B masih di poket kiri, mungkin aku akan aku gunakan kalau berlaku sebarang kemungkinan yang tak dijangka. Mungkin aku akan gunakan 7 hari duduk di kampung, menikmati tawa-tawa anak-anak Maksu dan berkaraoke lagu Miley Curus, JoBro atau Lady Gaga sebagaimana kebiasaan masa kami luangkan bersama. Huhu! Mis ya'll!! Dan mencari seorang rakan sepermainan yang sekarang telah berjaya bersama perniagaan beliau. Nak korek rahsia dan ilmu!! Haha!

Dan mungkin dalam masa tu jugak, aku akan mulakan projek yang da seminggu tertunda dari tarikh sepatutnya dalam perancangan iaitu membikin 'blog shop'. Item sudah bertambah cuma belum mulakan sesi 'panggambaran' lagi. Kepada kawan yang dah bertanya tu, mintak maaf, aku akan cuba percepatkan. Tapi jangan ketawakan aku bila tengok barang yang aku niagakan. Beri sokongan ye? Wink! Kalau ada sesiapa yang nak aku marketkan produk, bagitau ye. Mungkin aku akan tolong marketkan sekali untuk jualan di booth event yang mungkin aku sertai, ok!

3 comments:

sourplum said...

xsbr nk tgk brg yg ko nk jual`

sonik-malam said...

menjadi pemburu mimpi?
atau pemburu bermimpi?

terpulang ;)

mizu_sama said...

haippp..jualan apakah??hehehe


ps:bila plak taun 1986 nih....