Jun 5, 2009

2 Berita Buruk Selepas Satu Keberuntungan

Syukur ke hadrat Ilahi, Tuhan Maha Kuasa melimpahkan aku rezeki yang hebat semalam bila aku berjaya mendapatkan sumber untuk mulakan perniagaan, pada hari yang sama lepas tau CIMB menolak permohonan pinjaman aku. Syukur sangat dan moga permulaan yang baik ini berterusan sehingga beroleh hasil yang menguntungkan.

Hari ni pula, dapat mesej dari Celcom, memaklumkan penggunaan bil telah mencecah 70% kredit limit sedangkan bil baru dibayar pada 3hb Jun dan penggunaan aku pon hanya setakat mendail satu nombor berbayar dan membalas beberapa sms sahaja. Dengan muka yang merah menahan hati yang sakit, aku mendapatkan kepastian operator celcom dan dia menyarankan untuk aku datang ke celcom center untuk mengenalpasti kalau ada nombor yang tidak dikenali.
Sampai di ofis, admin sedang meradang. Bagai ayam mencanang berita dah bertelur, dia marah-marah bila tahu bos pasang CCTV di ofis mulai Isnin ni. Habis satu ofis dijeritnya. Dan sekarang pon, kerja-kerja memasang sedang berjalan. That's mean i may not be an active blogger anymore. Mungkin kami kena pakat bekerja sambil mengorek hidung, menggaru punggung dan ketiak atau apa saja perilaku yang tak menyenangkan supaya bos rasa menyesal pasang cctv.

Bengangnya~~

4 comments:

sourplum said...

ape yg untung nye?

sonik-malam said...

untung loan lulus encik sourplum...

sourplum said...

personal loan ke?
ke loan utk beli umh?
bpe ribu dpt?

wawashauqi said...

loan utk bisnes la.. hehe. ckit je...