May 21, 2009

Kisah seluar

Hari ni aku pergi kerja dengan 2 gaya di badan. Pinggang ke kepala serba hitam, lagak korporat. Tapi padanan jeans hampir lusuh dan kasut biru berbunga lace yg aku pakai telah menyeparuhkan gaya korporatku malah seboleh2 nya hari ni, aku nak jauhkan diri dari cermin. Malu nak pandang diri sendiri! Semua gara2 terlambat bangun pagi!

Dan kerana terlambat juga, jeans buruk ni terlupa untuk dizipkan. Aku hanya tersedar lewat waktu rehat, waktu nak kembali masuk ke opis. Tapi, mungkin rezeki orang uptown tak brape baik hari ni sebab baju aku agak labuh. Tak jelas pon nak diintai melainkan pada waktu2 baju aku terangkat/terselak sikit.

Sebaik menyedari, aku cepat2 masuk ke tangga ofis dan membetulkan zip seluar tanpa risau sesiapa akan nampak. Huhuhu! Bes!! Tapi yang tak besnye, belum sempat misi selesai, ada seorang lelaki menuruni tangga dan ternampak aksi 18xs ku.. Aaaaaa!!! Sekonyong2 terasa darah dari jantung meluru ke seluruh muka aku!
Malunye~
Benci tengok orang tu senyum masa tu...
Harap dia tak ingat muka aku~

p/s: pujuk hati; mungkin rezeki orang tu...

5 comments:

sourplum said...

haha
ade je bnda2 lucu ko buat :P

::askmie:: said...

behave~~~behave~~

ameirul azraie bin mustadza said...

alaa...aku ingt nampak la ape2..boring la..jgn behave sgt k?! :D

wawashauqi said...

jae...aku harap aku dapat cabut "gelang angel" atas kepala ko yg ko pakai bile depan parents ko.. ham sap!!

ameirul azraie bin mustadza said...

:p