Feb 5, 2009

Aku Yang Sering Kesesatan

Usai mengusahakan plan B dalam misi mcari kerja, aku & Fareeza bergerak pulang dari Ikea jam 6.30(lebey kurg).
Beberapa jam sebelum aku menjadi sumber pemberitahu arah jalan pulang, aku dah 'warning' kelemahan 'mengingat jalan' pada Fareeza.

"Punya la sengal ubi kayu nye aku, da 8 ratus kali pegi date lalu jalan yang sama nak ke Ipoh dari Sri Iskandar masih aku tak boleh ingat laluannya. Lagi teruk, kadang2 aku tak bole ingat nak keluar ke mana lepas singgah solat kat mana2 masjid". Tanpa selindung aku mengaku.

Ye...tanda2 aku perlukan henfon yang lebih mahal utk GPRS.. Buat masa ni, Azmi la btindak menjadi trainer aku dalam usaha aku mengurangkan kelemahan ni, yang menjadi punca aku takut jalan sorang2 dan menolak utk ditnya arah jln.

Kesian Fareeza, dah la tensyen didesak adik nye yang suh die cepat, plak tu dapat way instructor yang 'weng' macam aku. Aku tak brani pandang muka fareeza, takut kena terkam. Mana tak nye, hampir setiap simpang yang dilalu, kami tawaf berkali2. (Kalau dapat hajah, takpe r) Kami menghabiskan masa 1 jam pusing2 mencari rumah yang spttnya ambil masa 10 minit je utk sampai. At last, dengan bantuan talian hayat dari MakLang, aku dengan rasa sangat bersalah pada Fareeza bgtau arah keluar yang betul dari Ikea tu untuk pulang ke rumah....

Balik tu, aku msg Fareeza "Fareeza, senang tak cari jalan balik (sbnarnya bole Fareeza 'pulangkan paku serpih' kat aku dengan soklan tu). Sori tadi buat kite sesat"
Fareeza replied positively "Ok je tapi pasni kalo ko nak gi mana2, bawak la map".

Aku rasa orang macam aku kena cari henfon yang ada function utk 'google earth'....

4 comments:

::askmie:: said...

sesat pun ade bagus jugak kn.at least dpt blaja jalan. tp kalo i la, i lg suke sesat2 ngan u..wuuuu..

wawashauqi said...

cacat la u ni. sesat pon bagus. tapi i tak kesah kalo u tak kesah sesat ngan i pon. bkn i yg payah pk duit minyak kan? har3.

mr cekodok said...

GPS la
bkn GPRS
=)

wawashauqi said...

cokodok macih betulkan orang yg buta pada teknologi henpon ni. tu pakai henfon rm90 ni pon da rasa canggih habih dah ni. huaharhar!!