Oct 23, 2008

Dalam bersahabat, kasih sayang penting...


Ada sesiapa yang nak membantah tajuk ni?

Ada sesiapa yang rasakan ada mende lain yang lagi penting dari kasih sayang?

Kalau ada, perjelaskan kat aku, kot la aku terlepas pandang mende yang lagi penting...


Smalam, alhamdulillah aku berjaya bawak kawan2 ke sesi bicara luahan hati masing2... Bila da masuk hari ketiga 2 pihak tak btegur, aku mula rasa tak sdap. Kalau dibiar, cakap2 blakang akan menggalakkan rebakan virus diskriminasi jadi benci kat ati. Dan sesi ni adalah sesi ke 2 yang pernah kami buat, masing2 cuci hati masing2 dengan luahkan ketakpuasan hati dan keterangan akan punca dan sebab musabab kejadian. Dan kesimpulan yang kami dapat, masih kesimpulan yang sama kami dapat waktu 1st session dulu, dat is - SALAH FAHAM.


Cakap2 blakang sama macam asah pisau. Makin banyak cakap, makin tajam pisau yang kalau skali hunus, org yang kena akan dapat luka dalam yang ssh nak smbuh.


Kasih sayang bukan skadar untuk kekasih yang blainan jantina dari kita. Kasih sayang adalah perasaan yang mengikat kita utk trus saling mhargai, dan mlupakan sgla kurang2 yang ada pada org yang kita kasih. Kasih sayang akan sndri menghadirkan jujur, setia, rasa pcaya, saling mmahami dan tak berkira...


Kawan2, drop la komen anda atas pkataan "sahabat"

2 comments:

.ixzzue ixzzueids. said...

aku sayang korang sumer!!
kalu x gaduh n tiada salah faham bukan kawan namernye..
mungkin sumer yang terjadi ader hikmah dan mengikat lebih kuat tali persahabatan kiter selama-lamanya.
muahhhhhxxxx

hasanah said...

sahabat,
susah sebenarnya nak labelkan seseorg dgn perkataan sahabat,
krn sahabat bkn sekadar teman utk gelak2, tapi juga teman waktu menangis...

manusia mmg ssh nak berubah tapi tapi satu perkara yg akan buatkan org berubah adlh kepercayaan...

yang penting, aku sgt sayangkan kawan2 ku,

dan aku sayang ko wahai FARAH NAJWA SHAUQI...=]